سفارش تبلیغ
صبا ویژن

87/3/9
7:22 عصر

آفت نوآوری

سلام ، سال نو مبارک!

این اولین سلام حقیر در سال 87 است (البته خطاب به شما، احتمالا) و این خود نوعی نو آوری در عرصه سلام کردن است .اما نه از نوع قابل شکوفا شدن بلکه از نوع قابل شکوفا نشدن! به عبارت دیگر این از نوآوری هایی است که پروسه ی کهنه شدن را تسریع می کند.برای  وضوح بیشتر، میتوان تذکر داد که منظور،صرفآ  سلام و عید مبارکی نیست ،بلکه انجام این اعمال درغیر از وقت خودش است. وبه هر علتی از قبیل ساختار شکنی،تنوع طلبی، توجیه خطا و ... که عمل کرده باشیم، چون عوامل ظهور و بروز استعداد های نهفته در آن کار با هم چفت نشده اند، ابدآ این قوا به طور جامع به فعل تبدیل نمی شوند. و اگر قوای یک عمل به طور ناقص به فعل تبدیل شود،مثل این است که اصلا به فعل تبدیل نشده(برای رسیدن به یک مقصد،چه 100 متر با آن فاصله داشته باشیم،چه 1 میلیمتر،در هر دو صورت به مقصد نرسیده ایم!) و دیگر نمی توان انتظاری که از آن میرفت را داشت .اما اگر هنوز اقدامی در جهت شکوفایی آن بر نداشته ایم ،می توان به بروز کامل و جامع استعدادهایش امیدوار بود .مانند دانه میوه ای که قبل از کاشتن میتوانیم آنرا به صورت میوه های بالقوه ببینیم. اما اگر آنرا در غیر از وقت مناسب با خاک و آبی نا مناسب کاشتیم ،ممکن است چند میوه خشک و کوچک و بی خاصیت  که نمیتوان آنرا میوه نامید تحویل مان دهد یا اصلا پس از جوانه زدن در اثر سرما زدگی یا هر عامل دیگر کلا از بین برود وقابلیت شکوفایی اش را از دست بدهد .
پس به طور خلاصه تر میتوان گفت ،هر نوآوری که در جایگاه مناسب و با شرایط مناسب قبلی و بعدی انجام شود، به شکوفایی منجر میشود و اگر در هر کدام از مراحل سیر از قوه به فعل کوتاهی شود ، قوا به طور جامع فعل نشده و انتظارات رابرآورده نمیکند .
البته با دقت بیشتر در این قضیه ، ظرافت نام گذاری سال 87 به سال نوآوری و شکوفایی  از طرف مقام ولایت را بیشتر میتوان درک کرد.و این، ما را در جهت انجام بهتر فرامینشان ، کمک  میکند.

پپپپپپپپپپپپپپپپپپ .ننننننننننننننننننننننن

- از ابتدای ورودم به وولاگز ،با این عبارت اختصاری مواجه شده ام:"پ.ن" کی میدونه واقعا یعنی چه؟
- تسلیت ایام خدمت بزرگواران مادر از دست داده.
- متن بالا مربوط بود به دو ماه پیش.
- حقیر شدیدا دارای نوآوری هایی در زمینه متن هستم که امیدی به شکوفا شدن هیچ کدامش نیست. زیرا هر کدام را به مناسبتی برای وولاگ نوشته ام اما کمتر به متن قابل ارسال برای نت بدل شده و از وقتش گذشته.پس بیایید از خودمان شروع کنیم!!!