سفارش تبلیغ
صبا ویژن

86/5/31
9:8 عصر

توهم در رزق

سلام

انسانها در تفکرات خود،معمولآ دچار توهماتی میشوند. و بر اساس تفکراتشان تصمیم میگیرند.و تصمیمی که بر پایه توهم باشد قطعآ نتیجه قابل قبول و مورد انتظاری در بر نخواهد داشت.

یکی از مسائلی که معمولآ انسانها در برخورد با آن بازیچه ی توهم خود می شوند،مسئله رزق است.

شاید این مسئله در زمانه ما مهمترین مسئله ی حل نشده ایست که در عین حال کمتر کسی به اهمیت آن و سعی در حل آن توجه دارد.البته این مسئله به راحتی توسط قرآن واهل البیت(علیهم السلام) حل شده و در نظام اسلامی جایگاه مشخصی دارد.ولی در عصر ما دستخوش طوفان ویرانگر غربی شدن و مدرنیسم شده و جایگاه واقعی خود را در بین مردم به جایگاهی موهومی داده است.

بحث پیرامون این موضوع که چرا مسئله رزق در زمان ما به صورت مسئله ای مبهم درآمده،(1) ولی در صدر اسلام اینقدر ابهامات در آن نبود ، شرایط تحقیقاتی،مطالعاتی و ادراکی بیشتری می طلبد(2) ولی میتوان با توجه به بقیه ی موضوعات مثل جبرو اختیار که در صدر اسلام ،کمترمسلمانی پیرامون آن مسئله مشکل داشته ، چنین دریافت که مشکل ما درتفاوت منظرمان نسبت به منظر مسلمین صدر اسلام در نگاه به چنین موضوعاتی است. درمنظری که اسلام راستین در صدر ظهورش برای مسلمین ایجاد کرد چنین مشکلاتی مطرح نبود ، ولی امروزه با وجود سیل تفکرات غالب اومانیستی (3) و توهمیِ غرب گرایانه ، که نا خود آگاه هر انسانی ولو مذهبی را مورد هجمه قرار میدهد و در طرز تفکر و اعتقادات او رخنه می کند، منظرو جهت نگاه عموم انسانها کاملآ متفاوت است و به علت واحد بودن حقیقت (4) ، جواب این مسئله فقط در یکی از دیدگاه ها وجود دارد و اگر هم در منظر دیگر برای آن جوابی داشتیم ، آن جواب اصلآ وجود ندارد!(5)

پس اگر بخواهیم پیرامون این موضوع بحث کنیم ، ابتدا باید وجود خود را از تفکرات و نگاه های اومانیستی ( وتوهمی) کاملآ خالی کنیم ، سپس با منظر اسلامی آشنا شویم و سعی کنیم وجودمان(6) را اسلامی کنیم.آنگاه لازم است دوباره نگاهی دقیق به مسئله بیاندازیم و ببینیم که آیا هنوز هم به صورت مسئله مانده است یا خیر و اگر مشکل باقی است آیا هدف ما از طرح این سوال تغییر کرده یا نه؟

به خواست خدا سعی میکنم در آینده با نگاهی غیر توهمی و غیر اومانیستی مسئله ی رزق را دنبال کنم.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------

1-     البته برای آنها که دغدغه ی کشف حقیقت کلام قرآن و معصوم را دارند

2-     که فقیر، محرومم .!!!

3-     انسان محوری یا اصالت انسان

4-     چون خدا حق مطلق  است و هر حقیقتی از حق مطلق سرچشمه میگیرد ،وخدا احد است (قل هو الله احد).

5-     چون حقیقت نیست و غیر حقیقت هم وجود ندارد(قل هو الله احد).آن هم که ما میگوئیم، توهم است.

6-     منظور از وجود،حقیقت است زیرا فقط حقیقت وجود دارد. در ضمن حقیقت نمی میرد!

توهمات اضافی:

1-     مطلب بالا را سعی کردم سریع تر ارسال کنم . چون میدونستم اگر بخواهم روی آن بمانم و تکمیلش کنم ،تا ابد این وبلاگ به روز نمی شد(شاید به مقام فنا می رسیدم)

2-     بحث درمسئله ی رزق بسیار بالاتر از حد و اندازه های نانو متری این فقیر است . پس(ای خدا) به من عاجز کمک کنید .

3-     اگر مشکلی به نظرتون اومد حتمآ بگید.(اعم از لپی،لفظی،انشائی،مفهومی و....)

4- توهم اضافی موقوف.....................................